FAQ- Frågor och svar

PAX-A920

  • Inga problem, kontakta oss hjälper vi dig!

  • Inga problem, kontakta oss så fixar vi det!

  • Ja. Alla kunder som använder sig av Pax A920 har tillgång till "D2I Backoffice". I portalen kan du se transaktioner live. Kontakta oss om ni saknar inloggningsuppgifter.

  • Ja.

  • Ja. Maxbeloppet för kontaktlösa betalningar är 400 kr, vilket är något som kortutgivarna bestämt. Kunden som gör betalningen måste ha ett kort som har kontaktlös funktion, vilket syns i form av 4 böjda streck i högerkant på kortet.

  • Följ länken och signera med Bank-ID. Det går också att ladda ner avtalsblankett från vår hemsida, fylla i, signera och returnera till oss på enklaste sätt.

2i Kortterminal

  • Nej. I varje kortterminal finns ett PCI chip som gör det möjligt att genomföra transaktioner på ett säkert sätt. Chipet i dessa kortterminaler är inte giltigt från 14/4-2022. De stöds inte av banker och kortförsäljare efter det datumet.

  • I appen.

    1.Klicka på grå knapp "glömt"

    2.Klicka på "efterfråga nytt lösenord". En aktiveringslänk från kundtjänst skickas till din e-mail. Titeln på mailet är "Återställning av lösenord"

    3.Klicka på blå knapp "Återställning av lösenord" och skriv in det nya lösenordet två gånger. Obs! Aktiveringslänken kan bara användas 1 gång.

    4.Klicka på blå knapp "välj lösenord"

    I hemsidan.

    1.Klicka på länken "Glömt ditt lösenord?"

    2.Skriv in din e-mailadress och klicka på blå knapp "Efterfråga nytt lösenord" En aktiveringslänk från kundtjänst skickas till din e-mail. Titeln på mailet är "Återställning av lösenord".

    3.Klicka på blå knapp "Återställning av lösenord" och skriv in det nya lösenordet två gånger. Obs! Aktiveringslänken kan bara användas 1 gång.

    4.Klicka på blå knapp "välj lösenord"

  • Kontrollera att din internetanslutning är stabil. Avinstallera appen och installera igen om problem kvarstår.

  • Gå igenom följande steg. Om problemet kvarstår kontaktar ni kundtjänst.

    1.Kontrollera att bluetooth är aktiverad.

    2.Starta om din mobila enhet.

    3.Koppla den mobila enheten mot ett annat mobilt nätverk

    4.Avinstallera appen och installera den igen.

  • 1. Tryck in återställningsknappen med t.ex. ett gem.

    2. Tryck på 1 för att välja alternativet "Power up as normal".

    3. Bekräfta genom att trycka på grön knapp. Återställningsknappen finns i ett litet hål uppe på höger sida, precis bredvid den blå on/off knappen.

  • Självklart, vi har tagit fram en användarmanual som ska göra det enklare och lättare för er att komma igång. Manualen innehåller även information gällande felsökning.

  • Rapport skickas ut dagligen (Mån-Fre) per mail när vi gör utbetalning. I början på varje månad så skickar vi även ut en rapport för förgående månad. Har ni inte fått er rapport så hör av er till kundtjanst@direct2internet.com så får ni hjälp med detta direkt.

  • Alla uppsägningar måste ske via mail eller brev, med signering av firmatecknare. Uppsägning skickas till kundtjanst@direct2internet.com eller per post till D2I Financial Services AB, Grustagsvägen 5, 138 40 ÄLTA.

  • iOS (version 7 och uppåt):

    iPhone (4+)

    iPod Touch (5+)

    iPad (2+)

    Android (version 4 och uppåt): I allmänhet stöds alla Android-enheter med Bluetooth och Android 4 eller högre. Nedanstående enheter har testats och verifierats:

    Samsung

    Galaxy S3, Galaxy S3 Mini, Galaxy S4, Galaxy S4 Mini, Galaxy S5, Galaxy S5 Sport, Galaxy S6, Galaxy S7, Galaxy Note, Galaxy Note 2, Galaxy Note 3, Galaxy Note 4, Galaxy Note 5, Galaxy Tab E, Galaxy Tab S2, Galaxy Tab 4, Galaxy Grand Neo, Galaxy Grand Prime, Galaxy E5

    Vodafone

    Smart 4 Mini, Smart First 6, Smart Tab 10

    Sony

    Xperia E1, Xperia E3, Xperia M2, Xperia M5, Xperia M5 Dual, Xperia V, Xperia Z, Xperia Z3, Xperia Z5 Compact

    Hisense

    Infinity Lite D2

    BQ

    Aquaris X5, Aquaris X5 Plus, Aquaris E5

    Google

    Nexus 4, Nexus 5, Nexus 6, Nexus 7,Nexus 9

    Dell

    Venue 7

    MTN

    Steppa 2

    Nvidia

    Shield

    Motorola

    Moto G 2014, Moto E 2014, Moto G 2015, Moto E 2015

    Huawei

    Mediapad (X1, X2, M1, M2, T1, T2), Ascend (Alla modeller), P9, P9 Plus, P9 lite, Mate 8, Mate S, 6P, GX8, P8 ,P8 lite, Y3, Y625, Mate 7, G7, P7, P7 mini

    OnePlus

  • Visas den här texten har tyvärr ett skalskydd blivit utlöst och terminalen måste då bytas ut.

  • Nej! Terminalen kopplar upp sig via appen i den mobila enheten, alternativt via kassan om kassakopplad terminal.

  • Vid beställning av kortterminalen skickades mail som bekräftelse. I mailet står instruktioner för hur man bestämmer mailadress och lösenord.

    Lösenordet ska vara minst 8 karaktärer långt, det ska ha minst en stor bokstav och en siffra.

    Om minsta problem eller fråga runt detta, kontakta kundtjänst på D2I.

  • Ja! Alla kunder som använder 2i-mobil kortterminal får också tillgång till ett särskilt backoffice via vår hemsida www.direct2internet.com . Därifrån går det att se alla transaktioner som gjorts från det att 2i-kortterminalen började användas. Det går även att skapa underkonton och designa sitt kvitto.

  • Mellan två till tre arbetsdagar. Se även information från denna sida över våra utbetalningsdagar https://www.direct2internet.com/utbetalningsdagar/

  • Följ länken https://www.direct2internet.com/mt-formular/ och signera med mobilt BankID. Det går också att ladda ner avtalsblankett från vår hemsida, fylla i, signera och returnera till oss på enklaste sätt.

  • Ja. Maxbeloppet för kontaktlösa betalningar är 250 kr, vilket är något som kortutgivarna bestämt. Kunden som gör betalningen måste ha ett kort som har kontaktlös funktion, vilket syns i form av 4 böjda streck i högerkant på kortet.

  • Ja det finns en engångskostnad på 495 kr för upplägg och anslutning av kortterminalen. Dessutom har vi en mindre avgift på 9 kr för elektroniska rapporter.

  • Ja, absolut! 2i-mobil kortterminal går att koppla till flertalet kassor. Meddela oss gärna i förväg om du är intresserad av att få terminalen kassakopplad.

  • Nej. För 2i-kortterminalen är D2I din inlösare. Däremot kan du behöva säga upp ditt gamla inlösenavtal om du haft kortterminal tidigare.

  • Det stämmer! Man har terminalen så länge man är nöjd eller inte har behov att använda den av någon annan anledning.

  • Förutsatt att terminalen används och att företaget omsätter runt 500 tkr per år är det inte någon månadsavgift på kortterminalen. I annat fall är det 99 kr/månad alternativt kan man köpa loss den för 2.495 kr (Bluetooth).

  • 1,56% per transaktion med vanliga kort och 2,5% för företagskort.

  • 1.Kontrollera att bluetooth symbolen blinkar i displayen längst upp till vänster på kortterminalen. Om den lyser konstant håll in knappen med bluetoothsymbol längst upp till höger tills symbolen i displayen börjar blinka.

    2.Efter det gå till den mobila enhetens inställningar, gå till bluetooth och välj parkoppla. (En kod dyker upp Miura******)

    Det är viktigt att parkopplingen godkänns på både den mobila enheten och kortterminalen, på kortterminalen görs det med knappen längst ner till höger med en grön bocksymbol.

    3.Nu ska bluetooth symbolen längst upp i kortterminalens display lysa konstant och kortterminalen är redo för betalning.

Wisepad

  • Ja. Alla kunder som använder sig av Wisepad har tillgång till "D2I Backoffice". I portalen kan ni se era transaktioner live. Kontakta oss om ni saknar inloggningsuppgifter.

  • Starta om kortterminalen och testa igen. Kontakta oss om problemet kvarstår.

  • Wisepad hamnar i skärmsläckarläge för att spara på batteriet. Om terminalen är på laddning stängs den inte ner.

  • Alla banker och kortutgivare har satt en beloppsgräns på bankkort för hur högt ett transaktionsvärde kan vara för blipp/Contactless betalningar. Gränsen brukar vara 250-300kr. Beroende på korttyp och kortutgivare kan gränsen variera. För transaktioner över 250kr ska kunden använda Chip och Pinkod.

  • Felmeddelandet betyder att kortterminalen inte hittar täckning. 1. Gå till Wifi inställningar och kontrollera att WIFI och lösenord är rätt stavat. 2.starta om kortterminalen.

  • Meddelandet betyder att kortterminalen inte hittar täckning. Följ stegen nedan och kontakta kundtjänst om problemet kvarstår.

    1.Starta om kortterminalen.

    2.Stäng av kortterminalen och kontrollera att simkortet sitter rätt/ rengör den försiktigt.

  • Manual för att komma igång med terminalen samt göra felsökning.

  • I Wisepad finns inte dagsavslut funktionen. Alla transaktioner sker online och skapar en utbetalningsfil automatiskt.

  • Kontrollera att Wisepaden har rätt inställning för anslutning. Om terminalen ska ha uppkoppling mot lokalt nätverk går du till "connections/uppkoppling" och väljer alternativ 1 "WIFI" Om terminalen har simkort går du till connections/uppkoppling och väljer alternativ 2 "Cellular/mobil" När du ser betalningsfönstret i kortterminalen betyder det att den är redo för användning.

  • Det stämmer! Man har terminalen så länge man är nöjd eller inte har behov att använda den av någon annan anledning.

  • Uppsägningstiden är på 3 månader.

  • Alla uppsägningar måste ske via mail eller brev, med signering av firmatecknare. Uppsägning skickas till kundtjanst@direct2internet.com eller per post till D2I Financial Services AB, Grustagsvägen 5, 138 40 ÄLTA.

  • Rapport skickas ut dagligen (Mån-Fre) per mail när vi gör utbetalning. I början på varje månad så skickar vi även ut en rapport för förgående månad. Har ni inte fått er rapport så hör av er till kundtjanst@direct2internet.com så får ni hjälp med detta direkt.

  • Nej. För Wisepad är Direct2internet din inlösare. Däremot kan du behöva säga upp ditt gamla inlösenavtal om du haft kortterminal tidigare.

  • Ja. Maxbeloppet för kontaktlösa betalningar är 250 kr, vilket är något som kortutgivarna bestämt. Kunden som gör betalningen måste ha ett kort som har kontaktlös funktion, vilket syns i form av 4 böjda streck i högerkant på kortet.

  • I dagsläget (20190711) så erbjuds Wisepad terminalerna endast som fristående (standalone), men framöver så kommer terminalerna även gå att kassakopplas.

  • Mellan två till tre arbetsdagar. Se även information från denna sida över våra utbetalningsdagar.

  • Följ länken och signera med Bank-ID. Det går också att ladda ner avtalsblankett från vår hemsida, fylla i, signera och returnera till oss på enklaste sätt.

Ingenico 250 IWL och ICT 250

  • Ta försiktigt ut batteriet och stoppa sen tillbaka in den igen. Hör av er till kundtjänst om problemet kvarstår.

  • I varje kortterminal finns ett PCI chip som gör det möjligt att genomföra transaktioner på ett säkert sätt. Chipet i dessa kortterminaler är inte giltigt från 30/4-2021. Det finns därför en risk att de inte stöds av banker och kortförsäljare efter det datumet.

  • Om kortterminalen visar den här texten betyder det att den behöver frigöra lagrat minne. Gå till kortterminalens meny, gör ett dagsavslut och spara kvitto. Efter att dagsavslut gjorts ska det gå att genomföra transaktioner igen.

  • Uppsägningstiden är på 3 månader förutsatt att avtalet sägs upp 3 månader innan sista datum. I annat fall förlängs avtalet med 1år. Mer information i de allmänna villkoren. http://www.direct2internet.com/avtal-och-priser/

  • Kontakta Direct2internets kundtjänst. E-post (Kundtjanst@direct2internet.com) eller telefon (08-702 29 80)

  • Kan uppstå vid dagsavslut eller parameterladdning: Kortterminalen har tappat koppling till nätverket. För att lösa detta startar du om terminalen. Håll in CLEAR knapp (Gul Knapp) och ( .,´) knapp i 2 sekunder ungefär, vänta sedan ett par minuter och försök igen. Om mer än 20 minuter gått och terminalen inte hittar koppling kontaktar ni oss.

  • Inga problem, kontakta oss så fixar vi det!

  • Inga problem, kontakta oss så fixar vi det!

  • Om den här texten dyker upp i kortterminalen måste kortterminalen bytas ut. Skalskyddet på kortterminalen har utlösts och terminalen går ej att använda längre.

Hypercom M4230 och T4220

  • Alla uppsägningar måste ske via mail eller brev, med signering av firmatecknare. Uppsägning skickas till kundtjanst@direct2internet.com eller per post till D2I Financial Services AB, Grustagsvägen 5, 138 40 ÄLTA.

  • Nej! I varje kortterminal finns ett PCI chip som gör det möjligt att genomföra transaktioner på ett säkert sätt. Chipet i dessa kortterminaler är inte giltigt från 1/1 2018 och stöds inte av banker eller kortförsäljare då.

E-Handel

  • Vår betallösning fungerar både lokalt, Nordiskt och Europeiskt. Även globalt men då behöver kortinlösenavtalet även vara globalt eftersom det blir fler valutor att ta hänsyn till. Men, detta går att lösa om man så önskar.

  • Förutom scanningar och uppföljning av företagen stödjer vi den senaste säkerheten som kallas för 3D Secure med 2.x och vi arbetar löpande att ständigt uppgradera oss och förbättra men även förenkla säkerheten kring betallösningar.

  • Ja, vår säkra betalsida anpassar sig till den skärm man använder så det fungerar bra i mobiler, paddor och för APPar också.

  • Våra betalmetoder är förutom kort. Swish, Faktura, Banköverföring samt Delbetalningar.

  • Ni kan testa vår betalväxel genom denna länk!

  • Självklart har vi det, WooCommerce , Magento!

  • Som standard 2,06% per transaktion för vanliga kort 3% per transaktion för företagskort.