Några åtgärder att testa om inte kortterminalen fungerar:

Det första steget är att starta om terminalen. Fungerar inte det kan man prova följande:

2i Terminalen

Använd gärna vår användarmanual för att komma igång med terminalen och göra felsökning.

Wisepad

Använd gärna vår användarmanual för att komma igång med terminalen och göra felsökning.

IWL250

Om det är en mobil kortterminal IWL250 kan man prova med att ta ut sim-kortet, putsa försiktigt på chipet och sedan starta terminalen på nytt efter att kortet är isatt igen. När terminalens skärmsläckare visas kan man se uppe till vänster om det finns staplar eller om det endast står GPRS där, finns inga staplar kan man gå in på respektive sim-kortsleverantörs hemsida för att se efter om det är någon störning i området.

Telenor: http://www.telenor.se/privat/kundservice/tackning-och-driftinfo/aktuella-storningar.html

Telia: http://www.telia.se/privat/support/driftinformation/mobiltelefoni

ICT 250

Om det gäller en stationär kortterminal så kontrollera att ditt internet fungerar genom att prova om det fungerar att surfa på datorn exempelvis. Går inte det så kontakta din internetleverantör.

Kontakta gärna oss om problemen kvarstår!

Teknisk Support

Telefon: 08 – 702 29 80